Теорія і практика викладання дисциплін гуманітарного блоку в середній школі

Тип: Нормативний

Кафедра: світової історії модерного часу

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
7Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
718доцент Баран З. А.

Опис курсу

Євроінтеграційні процеси висувають нові вимоги до підготовки сучасних фахівців різних галузей, які спроможні ефективно, мобільно і нестандартно реалізовувати себе в умовах ХХІ ст. Курс розроблено таким чином, щоб сприяти удосконаленню у студентів-істориків професійних вмінь зокрема уміння й навички інноваційної технології навчального процесу, поглибити та інтенсифікувати когнітивну сферу особистості студента; використання здобутих знань з акцентом на соціальні цінності, що допоможуть в ході професійної діяльності навчати та формувати учнів свідомими, активними, відповідальними та патріотичними громадянами, що сповідують високі моральні цінності, захищають права і свободи людини,  і принципи демократії, а також сприяють розвитку критичного мислення та участі в громадському житті. Сучасний вчитель повинен вміти мотивувати, зацікавити учнів до вивчення суспільних наук, показати нерозривний зв’язок між ними та природничими науками

Рекомендована література

Основна (базова)

  1. Баліцька Н. Г. Інтерактивні технології навчання / Уманський держ. педагогічний ун-т ім. Павла Тичини. К. : Науковий світ, 2004. 86 с. 
  2. Баханов К. Навчання історії за інтегрованою системою // Історія в школі Київ, 2000.№ 5–6.С. 37–43.
  3. Волкова Н.П. Педагогіка. К.: Вид. центр «Академія», 2001. http://ebk.net.ua/Book/pedagogics/volkova_pedagogika/zmist.htm .Задорожна Л. Навчити працювати самостійно (Інтеграційний метод роботи з історичними документами) // Історія в школах України (Київ). 2004. № 5. С. 7–10.
  4. Історична освіта і сучасність. Як викладати історію школярам і студентам / За ред. Барбари Кубіс; Пер. з пол.; Наук. ред. Олексій Сокирко. Київ, 2007.
  5. Кріїнс X. та ін. Європейські обрії історичної освіти // Сучасні підходи до історичної освіти. Методичний додаток до навчального посібника “Історія епохи очима людини. Україна та Європа в 1900 -1939 pp.”. Львів: НВФ “Українські технології”
  6. Луцик І. Г. Використання інтерактивних методів як засіб створення інтенсивного освітнього середовища / І. Г. Луцик // Нові технології навчання : наук. метод. зб. / М-во освіти і науки України, Ін-т інноваційних технологій і змісту освіти. – К., 2007. – № 46. – С. 59–63. 
  7. Страдлінг Роберт. Багаторакурсність у викладанні історії. Посібник для вчителя. Видавництво Ради Європи.  [Б. м.], [Б. р].
  8. Методичний вісник. Методичний порадник керівника гуртка. – Івано-Франківськ, 2009.

Додаткова

  1. Баханов К. Модель навчання у грі // Історія в школі (Київ).2000.№ 10. С. 12–17.
  2. Баханов К. Модель навчання у дискусії // Історія в школі. (Київ). 2000. № 9. С. 16–22.
  3. Баханов К. Навчання історії у Вальдорфській школі // Історія в школі (Київ). 2000. № 8.С. 13–20.
  4. Історична освіта: європейський та український досвід. Викладання національної історії в школах Центральної і Східної Європи / Пер. з нім.Київ, 2010.
  5. Освітні технології: Навч.-метод. посіб. / За заг. ред. О.М.Пєхоти. К.: А.С.К., 2001. 256 с. 
  6. Практикум з педагогіки / За ред. О.А.Дубасенюк та А.В.Іванченка. К., 1996.
  7. Пометун О. І., Пироженко Л. В., Коберник Г. І., Роєнко Л. М.,
  8. Атаманчук Ю., Россоха М. Організаційно-педагогічні умови формування конкурентноспроможного випускника вищого навчальногоУваркіна О. Специфіка гуманітарної підготовки студентів вищих медичних закладів освіти / О. Уваркіна // Освіта і управління. 2002. Т. 5, № 2. С. 183–186
  9. Професійна освіта в зарубіжних країнах порівняльний аналіз: Монографія / за ред. Н.Г. Ничкало, В.О. Кудіна. Черкаси: Вибір, 2002. 322 с.
  10. Лузік Е. Гуманітарна освіта в процесі підготовки спеціалістів профільних ВНЗ України проблеми та перспективи / Е. Лузік //Філософія освіти. 2006. № 2(4). С. 266 – 276.
  11. закладу [Електорнний ресурс ]. Режим доступу: library.udpu.org.ua/library_files/zbirnuk_nayk_praz/…/2012_3_1.pdf

Силабус:

Завантажити силабус