Теорія і практика викладання дисциплін гуманітарного блоку в середній школі
Тип: Нормативний
Кафедра: світової історії модерного часу
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
7 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
7 | 18 | доцент Баран З. А. |
Опис курсу
Євроінтеграційні процеси висувають нові вимоги до підготовки сучасних фахівців різних галузей, які спроможні ефективно, мобільно і нестандартно реалізовувати себе в умовах ХХІ ст. Курс розроблено таким чином, щоб сприяти удосконаленню у студентів-істориків професійних вмінь зокрема уміння й навички інноваційної технології навчального процесу, поглибити та інтенсифікувати когнітивну сферу особистості студента; використання здобутих знань з акцентом на соціальні цінності, що допоможуть в ході професійної діяльності навчати та формувати учнів свідомими, активними, відповідальними та патріотичними громадянами, що сповідують високі моральні цінності, захищають права і свободи людини, і принципи демократії, а також сприяють розвитку критичного мислення та участі в громадському житті. Сучасний вчитель повинен вміти мотивувати, зацікавити учнів до вивчення суспільних наук, показати нерозривний зв’язок між ними та природничими науками
Рекомендована література
Основна (базова)
- Баліцька Н. Г. Інтерактивні технології навчання / Уманський держ. педагогічний ун-т ім. Павла Тичини. К. : Науковий світ, 2004. 86 с.
- Баханов К. Навчання історії за інтегрованою системою // Історія в школі Київ, 2000.№ 5–6.С. 37–43.
- Волкова Н.П. Педагогіка. К.: Вид. центр «Академія», 2001. http://ebk.net.ua/Book/pedagogics/volkova_pedagogika/zmist.htm .Задорожна Л. Навчити працювати самостійно (Інтеграційний метод роботи з історичними документами) // Історія в школах України (Київ). 2004. № 5. С. 7–10.
- Історична освіта і сучасність. Як викладати історію школярам і студентам / За ред. Барбари Кубіс; Пер. з пол.; Наук. ред. Олексій Сокирко. Київ, 2007.
- Кріїнс X. та ін. Європейські обрії історичної освіти // Сучасні підходи до історичної освіти. Методичний додаток до навчального посібника “Історія епохи очима людини. Україна та Європа в 1900 -1939 pp.”. Львів: НВФ “Українські технології”
- Луцик І. Г. Використання інтерактивних методів як засіб створення інтенсивного освітнього середовища / І. Г. Луцик // Нові технології навчання : наук. метод. зб. / М-во освіти і науки України, Ін-т інноваційних технологій і змісту освіти. – К., 2007. – № 46. – С. 59–63.
- Страдлінг Роберт. Багаторакурсність у викладанні історії. Посібник для вчителя. Видавництво Ради Європи. [Б. м.], [Б. р].
- Методичний вісник. Методичний порадник керівника гуртка. – Івано-Франківськ, 2009.
Додаткова
- Баханов К. Модель навчання у грі // Історія в школі (Київ).2000.№ 10. С. 12–17.
- Баханов К. Модель навчання у дискусії // Історія в школі. (Київ). 2000. № 9. С. 16–22.
- Баханов К. Навчання історії у Вальдорфській школі // Історія в школі (Київ). 2000. № 8.С. 13–20.
- Історична освіта: європейський та український досвід. Викладання національної історії в школах Центральної і Східної Європи / Пер. з нім.Київ, 2010.
- Освітні технології: Навч.-метод. посіб. / За заг. ред. О.М.Пєхоти. К.: А.С.К., 2001. 256 с.
- Практикум з педагогіки / За ред. О.А.Дубасенюк та А.В.Іванченка. К., 1996.
- Пометун О. І., Пироженко Л. В., Коберник Г. І., Роєнко Л. М.,
- Атаманчук Ю., Россоха М. Організаційно-педагогічні умови формування конкурентноспроможного випускника вищого навчальногоУваркіна О. Специфіка гуманітарної підготовки студентів вищих медичних закладів освіти / О. Уваркіна // Освіта і управління. 2002. Т. 5, № 2. С. 183–186
- Професійна освіта в зарубіжних країнах порівняльний аналіз: Монографія / за ред. Н.Г. Ничкало, В.О. Кудіна. Черкаси: Вибір, 2002. 322 с.
- Лузік Е. Гуманітарна освіта в процесі підготовки спеціалістів профільних ВНЗ України проблеми та перспективи / Е. Лузік //Філософія освіти. 2006. № 2(4). С. 266 – 276.
- закладу [Електорнний ресурс ]. Режим доступу: library.udpu.org.ua/library_files/zbirnuk_nayk_praz/…/2012_3_1.pdf