Європейська політика у сфері освіти

Тип: Нормативний

Кафедра: світової історії модерного часу

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
113Іспит
9Іспит

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
1120Турмис Н. В.Ісом-22с
914Турмис Н. В.Ісом-11з
932Турмис Н. В.

Опис курсу

Курс належить до нормативних дисциплін і передбачає формування у студентів-магістрів знань про європейський освітній простір, передусім про історію становлення та розвиток сучасних освітніх систем та виклики, що стояли/ть перед ними. Тому в курсі проаналізовано найбільш знакові європейські освітні системи та винесено на обговорення нагальні для освітян проблеми, зокрема досягнення очікуваних компетенцій та дотримання прав усіх учасників освітнього процесу. Програма та навчально-методичні матеріали курсу забезпечують можливість апробувати уміння студентів та сформувати  компетентності необхідні для виконання роботи та обіймання посад, що відповідають Державному класифікатору професій ДК003-2019: історик, консультант з питань історії, експерт із суспільно-політичних питань, викладач професійного навчально-виховного закладу, вчитель загальноосвітнього навчального закладу.

Рекомендована література

Рекомендована література

Базова:

  1. Багатомовна Європа: тенденції у політиці і практиці мультилінгвізму в Європі. К.: Ленвіт, 2012. 168 с.
  2. Booґлайд Ю. Мислити як громадянин. К: Самміт-книга, 2022, 464 с
  3. Джуліман Е., Юрт Л. Навчання молоді правам людини: посібник. Харків: Права людини, 2009. 156 с.
  4. Керівні принципи освіти в галузі прав людини для системи середньої школи. Київ: “ВАІТЕ”, 2016. 52 с.
  5. Краєвська О. Освітня політика Європейського Союзу: становлення та механізми реалізації // Вісник Львівського університету. Серія міжнародні відносини. 2011. Вип. 28. С. 53‒65.
  6. Колупаєва А. Інклюзивна освіта: реалії та перспективи : монографія К: Самміт-книга, 2009. 272 с.
  7. Сисоєва С., Кристопчук Т. Освітні системи країн Європейського Союзу: заг. характеристика: навч. посібник. Рівне: Овід, 2012. 352 c. :
  8. Стандарти і рекомендації щодо забезпечення якості в Європейському просторі вищої освіти. К.: Ленвіт, 2006. 35 с.
  9. Хоружий Г. Європейська політика вищої освіти. Монографія. Полтава: Дивосвіт, 2016. 384 с.
  10. Вокер Т. Як навчають у Фінляндії. Найкраща шкільна освіта. Київ, КМ-БУКС, 2019. 232 с.
  11. Дєнічєва О. Тенденції реформування змісту гуманітарної освіти в гімназіях Австрії. Режим доступу: http://eprints.zu.edu.ua/17346/1/ ds_Denicheva.pdf
  12. Кобилянська І. Організація системи освіти в Іспанії // Збірник наукових праць Хмельницького інституту соціальних технологій Університету “Україна”. 2011 р. № 4. С. 60‒65.
  13. Модестова Т. Розвиток вищої освіти Великої Британії як історико-культурний феномен XVIII‒першої половини ХХ ст. // Духовність особистості: методологія, теорія і практика. 6(87). 2018. С. 78‒97.
  14. Нелін Є. Особливості реформування вищої педагогічної освіти в Італії в першій половині ХХ ст. // Порівняльно-педагогічні студії. 2014 р. № 4. С. 77‒84.
  15. Павлюк С. Модернізація освітньої системи в східних землях Німеччини (1945–2007 рр.): дис. … канд. пед. наук: 13.00.01 “Загальна педагогіка та історія педагогіки”. Ніжин: Ніжин. ун-т ім. М. Гоголя, 2009. 166 с.
  16. Салберґ П. Фінські уроки 2.0. Чого може навчитися світ з освітніх змін у Фінляндії. Харків: Ранок, 2019. 240 с.
  17. Сипко Б. Ісламська релігійна освіта та приватні мусульманські школи на зламі ХХ–ХХІ ст.: австрійсько-французькі контрасти // Наукові зошити історичного факультету Львівського університету. Збірник наукових праць. Львів, 2018‒2019. Випуск 19‒20. С. 81–97.
  18. Сипко Б. Ісламська релігійна освіта в державних школах Бельгійського королівства (остання чверть ХХ – початок ХХІ ст.) // Вісник Львівського університету. Серія історична. 2019. Спецвипуск до 75-річчя професора Костянтина Кондратюка. С. 614–622.
  19. Сипко Б. Освітня політика Французької Республіки щодо мусульманської спільноти (1995–2007 рр.) // Наукові записки Національного університету “Острозька академія”: Історичні науки. 2012. Вип. 19. С. 433–446.Human Rights in the Twentieth Century, edited by Stefan-Ludwig Hoffmann. Cambridge: Cambridge University Press, 2010. 366 p.Допоміжна
  20. Турмис Н. Полікультурна освіта національних меншин Австрії (70-ір ХХ–поч. ХХІ ст. ) // Матеріали Міжнародної мультидисциплінарної наукової інтернет-конференції, (м. Львів, Україна – м. Переворськ,

Силабус:

Завантажити силабус