Карпати в українському радянському кіно 1960-1970-x

31.05.2021 | 10:19

В лекції Др. Джошуа Ферста йтиметься про інтерес до Карпат у 1960-1970-х роках в українському кінематографі з ширшим дискурсом “гір і смислу” як в Радянському союзі тих часів, так і у світовому націоналізмі першої половини ХХ століття. У цьому дискурсі гори є трансцендентальними просторами, просякнутими релігійними, національними і особистими смислами, і водночас просторами для торгівлі, туризму і масової культури. У лекції будуть проаналізовані перетини таких просторів у фільмі Тимофія Левчука “Помилка Оноре де Бальзака” і у фільмі Бориса Івченка “Анничка” (обидва 1968 р.), обидва про вигнанців, видатного французького письменника і російського партизана, відповідно, які знаходять трансцендентальне значення у “барвистій” карпатській природі і людях. У цьому викладі порівнюється образ гір з “Вертикалі” Бориса Дурова і Станіслава Говорухіна (1964), про групу одеситів, які мандрують на Кавказ, з образом Альп Лені Ріфеншталь у німецькому фільмі періоду пізньої Веймарської республіки від “Бергфільм” “Синє світло” (Das Blaue Licht, 1932).
ФОРМАТ І РЕЄСТРАЦІЯ
Подія буде проходити онлайн на платформі zoom. Щоб долучитись до обговорення, будь ласка, зареєструйтесь: http://bit.ly/Imagining-the-Carpathians
Лекція відбудеться англійською мовою. Буде забезпечений синхронний переклад на українську.
Детально: https://www.lvivcenter.org/discu…/mountains-and-meaning-2/
Ця лекція є частиною програми “З міста до гір: виображення Карпат у культурі та мистецтві”, що включає серію лекцій і міжнародну конференція організовану Центром міської історії (Україна) та Університетом Санкт-Галлена (Швейцарія).