Історія крізь призму кінематографу

Тип: На вибір студента

Кафедра: світової історії модерного часу

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
54Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
532доцент Васьків Н. А.

Опис курсу

Метою вивчення вибіркової дисципліни «Історія крізь призму кінематографу» є на основі вивчення джерельних матеріалів та аналізу найновіших здобутків історіографії ознайомити студентів з відображенням історичних процесів у світовому кінематографічному мистецтві.

Цілі: Проаналізувати етапи розвитку кінематографу. Розглянути історичні події крізь призму кінематографу. Навчитись розпізнавати художні інтерпретації. З’ясувати достовірність відображених історичних процесів у кінострічках. Розширити уявлення про знакові історичні періоди та персоналії. Сформувати навички порівняння подій минулого зображених у  художніх фільмах.

Навчальна дисципліна формує такі програмні компетентності:

А). Загальні компетентності:

– Здатність до абстрактного мислення, аналізу і синтезу;

– Здатність до пошуку та аналізу інформації з різних джерел;

– Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми;

– Здатність застосовувати знання в практичних ситуаціях;

– Здатність працювати в команді.

Б). Спеціальні компетентності:

– Усвідомлення взаємозв’язку між фактами, подіями, явищами і процесами в минулому та сучасності;

– Усвідомлення відмінностей в історіографічних поглядах різних періодів та в різних контекстах;

– Здатність використовувати у фаховій діяльності знання гуманітарних та соціальних наук, вміння аналізувати, оцінювати і прогнозувати політичні, економічні, культурні й соціальні події та явища;

– Здатність працювати з історичними текстами і документами, коментувати, анотувати їх відповідно до певних критеріїв; презентувати і обговорювати результати наукових досліджень;

– Здатність вільно оперувати спеціальною термінологією;

– Діяти згідно з принципами академічної доброчесності та професійної етики історика.

В). Програмні результати навчання:

– Розуміти контекст і причини відповідних історичних подій та використовувати ці знання у професійній діяльності;

– Володіти понятійно-категоріальним апаратом історичної науки, професійно оперувати науковими термінами, прийнятими у фаховому середовищі;

– Вміти працювати з письмовими, речовими, етнографічними, усними, архівними та іншими історичними джерелами;

– Розуміти і виявляти відмінності в історіописанні, поглядах на минуле представників різних епох та у різних контекстах;

– Здійснювати аналіз ситуацій з урахуванням історичного контексту та/або історичних передумов

Рекомендована література

  1. Брюховецька Л. Кіномистецтво. Київ: Логос, 2011. 390 с.
  2. Брюховецька Л. Приховані фільми. Українське кіно 1990-х. Київ: АртЕк. 2003. 384 с.
  3. Бурий А. Історія світового та вітчизняного кіномистецтва: Навчально-методичний посібник в 2-х частинах. Дрогобич, 2010 р. 189с +140с.
  4. Вайда А. Кіно і решта світу. Автобіографія. Київ: Етнос. 2004. 312 с.
  5. Зубавіна І. Кінематограф незалежної України: тенденції, фільми, постаті. Київ: Інститут проблем сучасного мистецтва. 2007. 296 с.
  6. Конівіцька Т. Історія кіно: навчальний посібник для студентів та курсантів усіх спеціальностей. Львів:Галич-прес. 2024. 264 с.
  7. Новітня історія країн Західної Європи та Північної Америки (1945 р. – початок ХХІ ст.). Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів, за редакцією Михайла Швагуляка. Львів: Тріада Плюс, 2011(2015). 700 с.
  8. Новітня історія країн Західної Європи та Північної Америки. 1918–1945 рр., за редакцією Михайла Швагуляка. Львів: Афіша, 2005 (2008). 288 с.
  9. Погребняк Г. Авторський кінематограф крізь призму мистецької особистості. Київ: НАКККіМ, 2013.
  10. Скуратівський В. Екранні мистецтва у соціокультурних процесах ХХ століття. Генеза. Структура. Функції. Київ: Івана Федорова. 1997. Ч.1. 224 с.; Ч.2. 240 с.
  11. Українська історія в кінофільмах / За ред. О. В. Волошенюк, В. Іванова. Київ: АУП, 2018.
  12. Autorzy kina europejskiego, III. Рod redakcja Alicji Helman i Andrzeja Pitrusa. Krakow: 2007. 384 st.
  13. Barnouw Erik. A History of the Non-fiction Film. New York Oxford. Oxford University Press. 1993. 400 p.
  14. Carnes Mark C. Past Imperfect: History According to the Movies. Henry Holt & Co, 1995. 304 р.

Kino niemieckie w dialogu pokolen i kultur. Pod redakcja Andrzeja Gwozdzia. Krakow. 2004. 456 st

Силабус:

Завантажити силабус