Історія крізь призму кінематографу
Тип: На вибір студента
Кафедра: світової історії модерного часу
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
5 | 4 | Залік |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
5 | 32 | доцент Васьків Н. А. |
Опис курсу
Метою вивчення вибіркової дисципліни «Історія крізь призму кінематографу» є на основі вивчення джерельних матеріалів та аналізу найновіших здобутків історіографії ознайомити студентів з відображенням історичних процесів у світовому кінематографічному мистецтві.
Цілі: Проаналізувати етапи розвитку кінематографу. Розглянути історичні події крізь призму кінематографу. Навчитись розпізнавати художні інтерпретації. З’ясувати достовірність відображених історичних процесів у кінострічках. Розширити уявлення про знакові історичні періоди та персоналії. Сформувати навички порівняння подій минулого зображених у художніх фільмах.
Навчальна дисципліна формує такі програмні компетентності:
А). Загальні компетентності:
– Здатність до абстрактного мислення, аналізу і синтезу;
– Здатність до пошуку та аналізу інформації з різних джерел;
– Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми;
– Здатність застосовувати знання в практичних ситуаціях;
– Здатність працювати в команді.
Б). Спеціальні компетентності:
– Усвідомлення взаємозв’язку між фактами, подіями, явищами і процесами в минулому та сучасності;
– Усвідомлення відмінностей в історіографічних поглядах різних періодів та в різних контекстах;
– Здатність використовувати у фаховій діяльності знання гуманітарних та соціальних наук, вміння аналізувати, оцінювати і прогнозувати політичні, економічні, культурні й соціальні події та явища;
– Здатність працювати з історичними текстами і документами, коментувати, анотувати їх відповідно до певних критеріїв; презентувати і обговорювати результати наукових досліджень;
– Здатність вільно оперувати спеціальною термінологією;
– Діяти згідно з принципами академічної доброчесності та професійної етики історика.
В). Програмні результати навчання:
– Розуміти контекст і причини відповідних історичних подій та використовувати ці знання у професійній діяльності;
– Володіти понятійно-категоріальним апаратом історичної науки, професійно оперувати науковими термінами, прийнятими у фаховому середовищі;
– Вміти працювати з письмовими, речовими, етнографічними, усними, архівними та іншими історичними джерелами;
– Розуміти і виявляти відмінності в історіописанні, поглядах на минуле представників різних епох та у різних контекстах;
– Здійснювати аналіз ситуацій з урахуванням історичного контексту та/або історичних передумов
Рекомендована література
- Брюховецька Л. Кіномистецтво. Київ: Логос, 2011. 390 с.
- Брюховецька Л. Приховані фільми. Українське кіно 1990-х. Київ: АртЕк. 2003. 384 с.
- Бурий А. Історія світового та вітчизняного кіномистецтва: Навчально-методичний посібник в 2-х частинах. Дрогобич, 2010 р. 189с +140с.
- Вайда А. Кіно і решта світу. Автобіографія. Київ: Етнос. 2004. 312 с.
- Зубавіна І. Кінематограф незалежної України: тенденції, фільми, постаті. Київ: Інститут проблем сучасного мистецтва. 2007. 296 с.
- Конівіцька Т. Історія кіно: навчальний посібник для студентів та курсантів усіх спеціальностей. Львів:Галич-прес. 2024. 264 с.
- Новітня історія країн Західної Європи та Північної Америки (1945 р. – початок ХХІ ст.). Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів, за редакцією Михайла Швагуляка. Львів: Тріада Плюс, 2011(2015). 700 с.
- Новітня історія країн Західної Європи та Північної Америки. 1918–1945 рр., за редакцією Михайла Швагуляка. Львів: Афіша, 2005 (2008). 288 с.
- Погребняк Г. Авторський кінематограф крізь призму мистецької особистості. Київ: НАКККіМ, 2013.
- Скуратівський В. Екранні мистецтва у соціокультурних процесах ХХ століття. Генеза. Структура. Функції. Київ: Івана Федорова. 1997. Ч.1. 224 с.; Ч.2. 240 с.
- Українська історія в кінофільмах / За ред. О. В. Волошенюк, В. Іванова. Київ: АУП, 2018.
- Autorzy kina europejskiego, III. Рod redakcja Alicji Helman i Andrzeja Pitrusa. Krakow: 2007. 384 st.
- Barnouw Erik. A History of the Non-fiction Film. New York Oxford. Oxford University Press. 1993. 400 p.
- Carnes Mark C. Past Imperfect: History According to the Movies. Henry Holt & Co, 1995. 304 р.
Kino niemieckie w dialogu pokolen i kultur. Pod redakcja Andrzeja Gwozdzia. Krakow. 2004. 456 st