Історія Західної Європи і Північної Америки кінця XV – початку ХІХ ст. (014)

Тип: Нормативний

Кафедра: світової історії модерного часу

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
53Іспит

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
532доцент Баран З. А.

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
532Ісо-31сТичка Г. І.
Ісо-32сТурмис Н. В.
Ісо-33сТичка Г. І.

Опис курсу

Метою курсу є сформувати у студентів знання про основні етапи й тенденції суспільно-політичного, соціально-економічного, духовного розвитку країн Західної Європи та Північної Америки з кінця XV до початку ХІХ ст. 

Завдання: проаналізувати труднощі та здобутки країн вказаних регіонів на шляху модернізації;

зʹясувати особливості суспільно-політичного, економічного та культурного розвитку країн Західної Європи та Північної Америки;

зʹясувати суть світоглядних змін Нового часу;

визначити головні проблеми міжнародних відносин.

Навчальна дисципліна формує такі програмні компетентності:

А). Загальні компетентності:

– Знаходити, опрацьовувати, критично аналізувати, систематизувати та верифікувати інформацію з різних джерел;

– Формулювати власне ставлення до подій і явищ, визначати ціннісні орієнтири в сучасному світі;

– Адаптовуватися до нових соціокультурних умов, ситуацій і викликів, самостійно набувати нових компетентностей, бути конкуретноспроможним.

Б). Фахові компетентності:

– Знати предметну область майбутньої професії, вміти аналізувати історичні явища, встановлювати і розуміти причинно-наслідкові зв’язки історичних подій і явищ, пояснювати політичні, соціокультурні, економічні процеси;

– Виявляти здатність до міждисциплінарної взаємодії й уміння працювати з матеріалом суміжних освітньо-наукових сфер (філософія, політологія, філологія, культурологія, соціологія тощо) під час вирішення навчальних і наукових завдань;

– Уміти спрямовувати пошукову й культурно-освітню роботу в русло актуальних суспільних викликів сучасності, враховувати змінність соціокультурного середовища.

В). Програмні результати навчання:

– Здатність володіти історичним матеріалом, понятійним апаратом і науковою термінологією; 

– Здатність продуктивно застосувати професійний і творчий потенціал як для самореалізації особистості, так і в інтересах суспільства; розуміти проблематику ролі й місця людини в історичному процесі, політичній та соціальній організації суспільства;

 – Здатність усвідомлювати відповідальність за результати професійної діяльності перед родиною, громадою, суспільством і державою;

– Здатність керуватися в повсякденному житті моральними й етичними нормами, з повагою і розумінням ставитися до інших світоглядних позицій;

– Здатність професійно вести дискусії на історичні й суміжні теми; співвідносити знання про минуле з сучасними тенденціями розвитку суспільства.

Рекомендована література

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ІСТОРІЯ КРАЇН ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ ТА ПІВНІЧНОЇ АМЕРИКИ НОВОГО ЧАСУ

Історія країн Західної Європи та Північної Америки Нового часу (кінець XV – початок ХІХ ст.): навч. посіб. /З.А. Баран, С. П. Качараба, Р. Б. Сіромський, Б. П. Чума ; за ред. З. А. Баран. – К. : Знання, 2015. – 533 с.

Основна (базова)

  1. Баран З., Качараба С., Сіромський Р., Чума Б. Історія країн Західної Європи та Північної Америки Нового часу (кінець XV – початок ХІХ ст.). За редакцією З.А.Баран. Київ: Знання, 2015.
  2. Башлер Ж. Нарис загальної історії / Перекл. з фр. Київ, 2005.
  3. Брусиловська О. І. Історія міжнародних відносин 1640–1914 рр.: Навчально-методичний посібник. Одеса, 2005.
  4. Девіс Н. Європа: Історія / Перекл. з англ. Київ, 2000.
  5. Історія світової культури. Навчальний посібник / В. Шейко, О. Гаврюшенко, О. Кравченко. Київ, 2006.
  6. Історія сучасного світу: соціально-політична історія XV – початку XXІ століть: навч. посіб / За ред. Ю. Горбаня. Київ, 2012.
  7. Історія художньої культури. Західна Європа. XVII–XVIII ст.: Підручник / В. М. Шейко та ін. Харків, 2001
  8. Крип’якевич І. Всесвітня історія. Київ, 1995. Т.3.
  9. Лосєв І. Історія і теорія світової культури: Європейський контекст: Навч. Посібник. Київ, 1995.
  10. Мак-Ніл В. Піднесення Заходу. Історія людської спільноти / Пер. з англ. Київ, 2011.
  11. Орлова Т. Всесвітня історія. Історія цивілізацій: Навч. посіб. Київ, 2012.
  12. Практикум: Історія країн Західної Європи та Північної Америки Нового часу. Частина перша. Укладач З.Баран. Львів, 2023

Додаткова:

  1. Ададуров В. Історія Франції. Королівська держава та створення нації (від початків до кінця XVIII ст.). Львів, 2002.
  2. Андерсон Б. Уявлені спільноти. Міркування щодо походження й поширення націоналізму / Перекл. з англ. Київ, 2001
  3. Історія європейської ментальності / За ред. П. Дінцельбахера. / Перекл. з нім. Львів, 2004.
  4. Безродний Є. Ф., Уткін О. І. Історія політичних вчень: Навчальний посібник. Київ, 2006.
  5. Бродель Ф. Матеріальна цивілізація, економіка і капіталізм. ХV–ХVІІІ ст.: У 3-х т. Київ, 1997. Т.1–3. 
  6. Відкритість. Суспільство. Влада. Від Нантського едикту до падіння комунізму / Авт.-упоряд. Е. Ле Руа Ладюрі. / Пер. з фр. Київ, 2008.
  7. Гобсбаум Е. Нації і націоналізми, починаючи з 1780 року: програма, міфи, реальність / Перекл. з англ. Київ, 2010.
  8. Даймонд Дж. Зброя, мікроби і харч: Витоки нерівностей між народами / Перекл. з англ. Київ, 2009.
  9. Денисенко В. Проблеми раціоналізму та ірраціоналізму в політичних теоріях Нового часу європейської історії. Львів, 1997.
  10. Колінгвуд Р. Дж. Ідея історії / Перекл. з англ. Київ, 1996.
  11. Маккормак Дж. Історія Ірландії. Київ, 2006.
  12. Манан П. Інтелектуальна історія лібералізму / Перекл. з фр. Київ, 2005.
  13. Мотиль О. Підсумки імперій: занепад, розпад і відродження / Перекл. з англ. Київ, 2009.
  14. Мюшамбле Р. Оргазм і Захід: Історія задоволення від XVI століття до наших днів / Перекл. з фр. Київ, 2011.
  15. Нові підходи до історіописання / За ред. П. Берка. / Перекл. з англ. 2-е вид. Київ, 2010.
  16. Тіндалл Дж.Б., Шай Д.Е. Історія Америки. / Перекл. з англ. Львів, 2010.
  17. де Токвіль А. Давній порядок і революція. Київ, 2000.

Силабус:

Завантажити силабус