Історія Західної Європи і Північної Америки кінця XV – початку ХІХ ст. (032)

Тип: Нормативний

Кафедра: світової історії модерного часу

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
53Іспит

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
532доцент Баран З. А.Іст-31с, Іст-32c, Іст-33c, Іст-44с

Практичні

СеместрК-сть годинГрупаВикладач(і)
532Іст-31сдоцент Баран З. А.
Іст-32cТурмис Н. В.
Іст-33cдоцент Сипко Б. В.

Опис курсу

 

Метою курсу є сформувати у студентів знання про основні етапи й тенденції суспільно-політичного, соціально-економічного, духовного розвитку країн Західної Європи та Північної Америки з кінця XV до початку ХІХ ст. 

Завдання: проаналізувати труднощі та здобутки країн вказаних регіонів на шляху модернізації;

зʹясувати особливості суспільно-політичного, економічного та культурного розвитку країн Західної Європи та Північної Америки;

зʹясувати суть світоглядних змін Нового часу;

визначити головні проблеми міжнародних відносин.

Навчальна дисципліна формує такі програмні компетентності:

А). Загальні компетентності:

– Знаходити, опрацьовувати, критично аналізувати, систематизувати та верифікувати інформацію з різних джерел;

– Формулювати власне ставлення до подій і явищ, визначати ціннісні орієнтири в сучасному світі;

– Знати предметну область майбутньої професії, вміти аналізувати історичні явища, встановлювати і розуміти причинно-наслідкові зв’язки історичних подій і явищ, пояснювати політичні, соціокультурні, економічні процеси;

– Виявляти здатність до міждисциплінарної взаємодії й уміння працювати з матеріалом суміжних освітньо-наукових сфер (філософія, політологія, філологія, культурологія, соціологія тощо) під час вирішення навчальних і наукових завдань;

– Уміти спрямовувати пошукову й культурно-освітню роботу в русло актуальних суспільних викликів сучасності, враховувати змінність соціокультурного середовища.

В). Програмні результати навчання:

– Здатність володіти історичним матеріалом, понятійним апаратом і науковою термінологією; 

– Здатність продуктивно застосувати професійний і творчий потенціал як для самореалізації особистості, так і в інтересах суспільства; розуміти проблематику ролі й місця людини в історичному процесі, політичній та соціальній організації суспільства;

 – Здатність усвідомлювати відповідальність за результати професійної діяльності перед родиною, громадою, суспільством і державою;

– Здатність керуватися в повсякденному житті моральними й етичними нормами, з повагою і розумінням ставитися до інших світоглядних позицій;

– Здатність професійно вести дискусії на історичні й суміжні теми; співвідносити знання про минуле з сучасними тенденціями розвитку суспільства.

Рекомендована література

Основна (базова)

  1. Баран З., Качараба С., Сіромський Р., Чума Б. Історія країн Західної Європи та Північної Америки Нового часу (кінець XV – початок ХІХ ст.). За редакцією З.А.Баран. Київ: Знання, 2015.
  2. Башлер Ж. Нарис загальної історії / Перекл. з фр. Київ, 2005.
  3. Брусиловська О. І. Історія міжнародних відносин 1640–1914 рр.: Навчально-методичний посібник. Одеса, 2005.
  4. Девіс Н. Європа: Історія / Перекл. з англ. Київ, 2000.
  5. Історія світової культури. Навчальний посібник / В. Шейко, О. Гаврюшенко, О. Кравченко. Київ, 2006.
  6. Історія сучасного світу: соціально-політична історія XV – початку XXІ століть: навч. посіб / За ред. Ю. Горбаня. Київ, 2012.
  7. Історія художньої культури. Західна Європа. XVII–XVIII ст.: Підручник / В. М. Шейко та ін. Харків, 2001
  8. Крип’якевич І. Всесвітня історія. Київ, 1995. Т.3.
  9. Лосєв І. Історія і теорія світової культури: Європейський контекст: Навч. Посібник. Київ, 1995.
  10. Мак-Ніл В. Піднесення Заходу. Історія людської спільноти / Пер. з англ. Київ, 2011.
  11. Орлова Т. Всесвітня історія. Історія цивілізацій: Навч. посіб. Київ, 2012.
  12. Практикум: Історія країн Західної Європи та Північної Америки Нового часу. Частина перша. Укладач З.Баран. Львів, 2023. 

Додаткова

  1. Ададуров В. Історія Франції. Королівська держава та створення нації (від початків до кінця XVIII ст.). Львів, 2002.
  2. Андерсон Б. Уявлені спільноти. Міркування щодо походження й поширення націоналізму / Перекл. з англ. Київ, 2001
  3. Історія європейської ментальності / За ред. П. Дінцельбахера. / Перекл. з нім. Львів, 2004.
  4. Безродний Є. Ф., Уткін О. І. Історія політичних вчень: Навчальний посібник. Київ, 2006.
  5. Бродель Ф. Матеріальна цивілізація, економіка і капіталізм. ХV–ХVІІІ ст.: У 3-х т. Київ, 1997. Т.1–3. 
  6. Відкритість. Суспільство. Влада. Від Нантського едикту до падіння комунізму / Авт.-упоряд. Е. Ле Руа Ладюрі. / Пер. з фр. Київ, 2008.
  7. Гобсбаум Е. Нації і націоналізми, починаючи з 1780 року: програма, міфи, реальність / Перекл. з англ. Київ, 2010.
  8. Даймонд Дж. Зброя, мікроби і харч: Витоки нерівностей між народами / Перекл. з англ. Київ, 2009.
  9. Денисенко В. Проблеми раціоналізму та ірраціоналізму в політичних теоріях Нового часу європейської історії. Львів, 1997.
  10. Колінгвуд Р. Дж. Ідея історії / Перекл. з англ. Київ, 1996.
  11. Маккормак Дж. Історія Ірландії. Київ, 2006.
  12. Манан П. Інтелектуальна історія лібералізму / Перекл. з фр. Київ, 2005.
  13. Мотиль О. Підсумки імперій: занепад, розпад і відродження / Перекл. з англ. Київ, 2009.
  14. Мюшамбле Р. Оргазм і Захід: Історія задоволення від XVI століття до наших днів / Перекл. з фр. Київ, 2011.
  15. Нові підходи до історіописання / За ред. П. Берка. / Перекл. з англ. 2-е вид. Київ, 2010.
  16. Тіндалл Дж.Б., Шай Д.Е. Історія Америки. / Перекл. з англ. Львів, 2010.
  17. де Токвіль А. Давній порядок і революція. Київ, 2000.

Силабус:

Завантажити силабус