Історія Західної Європи і Північної Америки кінця XV – початку ХІХ ст. (032)
Тип: Нормативний
Кафедра: світової історії модерного часу
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
5 | 3 | Іспит |
Лекції
Семестр | К-сть годин | Лектор | Група(и) |
5 | 32 | доцент Баран З. А. | Іст-31с, Іст-32c, Іст-33c, Іст-44с |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
5 | 32 | Іст-31с | доцент Баран З. А. |
Іст-32c | Турмис Н. В. | ||
Іст-33c | доцент Сипко Б. В. |
Опис курсу
Метою курсу є сформувати у студентів знання про основні етапи й тенденції суспільно-політичного, соціально-економічного, духовного розвитку країн Західної Європи та Північної Америки з кінця XV до початку ХІХ ст.
Завдання: проаналізувати труднощі та здобутки країн вказаних регіонів на шляху модернізації;
зʹясувати особливості суспільно-політичного, економічного та культурного розвитку країн Західної Європи та Північної Америки;
зʹясувати суть світоглядних змін Нового часу;
визначити головні проблеми міжнародних відносин.
Навчальна дисципліна формує такі програмні компетентності:
А). Загальні компетентності:
– Знаходити, опрацьовувати, критично аналізувати, систематизувати та верифікувати інформацію з різних джерел;
– Формулювати власне ставлення до подій і явищ, визначати ціннісні орієнтири в сучасному світі;
– Знати предметну область майбутньої професії, вміти аналізувати історичні явища, встановлювати і розуміти причинно-наслідкові зв’язки історичних подій і явищ, пояснювати політичні, соціокультурні, економічні процеси;
– Виявляти здатність до міждисциплінарної взаємодії й уміння працювати з матеріалом суміжних освітньо-наукових сфер (філософія, політологія, філологія, культурологія, соціологія тощо) під час вирішення навчальних і наукових завдань;
– Уміти спрямовувати пошукову й культурно-освітню роботу в русло актуальних суспільних викликів сучасності, враховувати змінність соціокультурного середовища.
В). Програмні результати навчання:
– Здатність володіти історичним матеріалом, понятійним апаратом і науковою термінологією;
– Здатність продуктивно застосувати професійний і творчий потенціал як для самореалізації особистості, так і в інтересах суспільства; розуміти проблематику ролі й місця людини в історичному процесі, політичній та соціальній організації суспільства;
– Здатність усвідомлювати відповідальність за результати професійної діяльності перед родиною, громадою, суспільством і державою;
– Здатність керуватися в повсякденному житті моральними й етичними нормами, з повагою і розумінням ставитися до інших світоглядних позицій;
– Здатність професійно вести дискусії на історичні й суміжні теми; співвідносити знання про минуле з сучасними тенденціями розвитку суспільства.
Рекомендована література
Основна (базова)
- Баран З., Качараба С., Сіромський Р., Чума Б. Історія країн Західної Європи та Північної Америки Нового часу (кінець XV – початок ХІХ ст.). За редакцією З.А.Баран. Київ: Знання, 2015.
- Башлер Ж. Нарис загальної історії / Перекл. з фр. Київ, 2005.
- Брусиловська О. І. Історія міжнародних відносин 1640–1914 рр.: Навчально-методичний посібник. Одеса, 2005.
- Девіс Н. Європа: Історія / Перекл. з англ. Київ, 2000.
- Історія світової культури. Навчальний посібник / В. Шейко, О. Гаврюшенко, О. Кравченко. Київ, 2006.
- Історія сучасного світу: соціально-політична історія XV – початку XXІ століть: навч. посіб / За ред. Ю. Горбаня. Київ, 2012.
- Історія художньої культури. Західна Європа. XVII–XVIII ст.: Підручник / В. М. Шейко та ін. Харків, 2001
- Крип’якевич І. Всесвітня історія. Київ, 1995. Т.3.
- Лосєв І. Історія і теорія світової культури: Європейський контекст: Навч. Посібник. Київ, 1995.
- Мак-Ніл В. Піднесення Заходу. Історія людської спільноти / Пер. з англ. Київ, 2011.
- Орлова Т. Всесвітня історія. Історія цивілізацій: Навч. посіб. Київ, 2012.
- Практикум: Історія країн Західної Європи та Північної Америки Нового часу. Частина перша. Укладач З.Баран. Львів, 2023.
Додаткова
- Ададуров В. Історія Франції. Королівська держава та створення нації (від початків до кінця XVIII ст.). Львів, 2002.
- Андерсон Б. Уявлені спільноти. Міркування щодо походження й поширення націоналізму / Перекл. з англ. Київ, 2001
- Історія європейської ментальності / За ред. П. Дінцельбахера. / Перекл. з нім. Львів, 2004.
- Безродний Є. Ф., Уткін О. І. Історія політичних вчень: Навчальний посібник. Київ, 2006.
- Бродель Ф. Матеріальна цивілізація, економіка і капіталізм. ХV–ХVІІІ ст.: У 3-х т. Київ, 1997. Т.1–3.
- Відкритість. Суспільство. Влада. Від Нантського едикту до падіння комунізму / Авт.-упоряд. Е. Ле Руа Ладюрі. / Пер. з фр. Київ, 2008.
- Гобсбаум Е. Нації і націоналізми, починаючи з 1780 року: програма, міфи, реальність / Перекл. з англ. Київ, 2010.
- Даймонд Дж. Зброя, мікроби і харч: Витоки нерівностей між народами / Перекл. з англ. Київ, 2009.
- Денисенко В. Проблеми раціоналізму та ірраціоналізму в політичних теоріях Нового часу європейської історії. Львів, 1997.
- Колінгвуд Р. Дж. Ідея історії / Перекл. з англ. Київ, 1996.
- Маккормак Дж. Історія Ірландії. Київ, 2006.
- Манан П. Інтелектуальна історія лібералізму / Перекл. з фр. Київ, 2005.
- Мотиль О. Підсумки імперій: занепад, розпад і відродження / Перекл. з англ. Київ, 2009.
- Мюшамбле Р. Оргазм і Захід: Історія задоволення від XVI століття до наших днів / Перекл. з фр. Київ, 2011.
- Нові підходи до історіописання / За ред. П. Берка. / Перекл. з англ. 2-е вид. Київ, 2010.
- Тіндалл Дж.Б., Шай Д.Е. Історія Америки. / Перекл. з англ. Львів, 2010.
- де Токвіль А. Давній порядок і революція. Київ, 2000.